Dělená strava – zázračné hubnutí nebo největší omyl?

Dělená strava – zázračné hubnutí nebo největší omyl?

Co byste měli o dělené stravě vědět, než se do ní pustíte?

Tato dieta má spousty příznivců. Stejně tak i spoustu odpůrců.
Přechod na dělenou stravu vás bude stát dost energie – musíte celý princip pochopit a změnit veškeré stravovací zvyky.

Získáte za svůj čas odměnu v podobě atraktivního těla? Na to se nyní podíváme v našem článku!

Jak funguje dělená strava?

Spíš než o dietu se jedná o životní styl. Pokud si jej vyberete, hladovění vás nečeká.

Dělená strava škatulkuje veškeré potraviny do tří kategorií – a podle toho je pak mezi sebou můžete či nesmíte kombinovat.

1. Kategorie – bílkoviny

Dělená strava má svou podstatu v prostředí organismu, které je potřeba pro trávení. Bílkoviny potřebují kyselé prostředí.

Příklad potravin – drůbeží maso, rybí maso, mléčné výrobky

2. Kategorie – sacharidy

Sacharidy naopak potřebují prostředí zásadité. A proto se nikdy nesmí mixovat s první kategorií.

Například – pečivo, těstoviny, rýže

3. Kategorie – neutrální

Tato skupina se může konzumovat samotná či s jakoukoliv jinou skupinou.
Tvoří ji především zelenina.

Pokud se rozhodnete pro dělenou stravu, jeden den budete jíst pouze potraviny první kategorie, druhý den druhé a tak se to bude neustále střídat.

Funguje ale dělená strava?

Přestože existuje spousta zastánců této diety, neexistuje jediný jasný důkaz, že by skutečně fungovala. Naopak ve své nedávné studii švýcarský vědec Golay dokázal, že je neúčinná.

Rozdělil testované lidi na dvě skupiny. Jedna skupina jedla dělenou stravu a druhá nikoliv – obě přijímaly stejně kalorií. Obě skupiny zhubly stejně.

Proč je tedy dělená strava tak strašně oblíbená?

Jednoduše proto, že lidi skutečně hubnou.

Samozřejmě že hubnou – protože začnou jíst častěji menší porce, více nad jídlem přemýšlí a do stravy zařadí hodně zeleniny.

To je základ zdravého hubnutí. Proto lidí hubnou. Ne proto, že by pomáhalo dělení stravy.

Proč je naopak lepší dát od dělení stravy ruce pryč?

Tato dieta je složitá, velmi omezující a především sebou nese i vážná zdravotní rizika:

1. Kolísání krevního cukru – přílišná zátěž na slinivku břišní díky neustálé změně mezi přijímáním výhradně sacharidů nebo bílkovin
2. Po čase v bílkovinových dnech začne tělo samo tvořit sacharidy – vzniká tak kyselina močová a riziko dny
3. Vzniká nedostatek vitamínů a minerálů. To sebou nese nespočet dalších zdravotních rizik

Důvod, proč 92 % osob s nadváhou nedaří zhubnout:

Nadváha je zdravotní problém jako každý jiný – a toho se nejsnadněji zbavíte, když navštívíte specialistu, který se tímto problémem zabývá a denně ho pomáhá lidem řešit.

Kdyby pacienti s angínou nešli k praktickému lékaři a místo toho se léčili podle rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Pokud Vás zajímá více informací o tom, jak se hubne v dietologických poradnách, klikněte na ikonu níže:

Sdílejte dále: These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Technorati
  • XING

Comments are closed.