Krabičková dieta – klady a zápory

Krabičková dieta – klady a zápory

Krabičková dieta je fenomén dnešních dnů. Pokud bojujete s nadváhou, jistě jste o ní již slyšeli – dostanete „na klíč“ jídlo na celý den. Pokrmy Vám dodavatel doveze zabalené v plastových miskách – „krabičkách“ – odtud název diety.

Na druhou stranu se objevují názory, že tento způsob hubnutí nefunguje, nevyhnete se jo-jo efektu a další argumenty odpůrců. Rádi bychom rozebrali výhody a nevýhody hubnutí s krabičkovou dietou.

Výhody:

  1. Snadnost užívání – objednáte si jídelníček na určité období a dál se o nic nestaráte. Každý den Vám dodavatel doveze na domluvené místo 5 porcí jídla na následující den, které si ohřejete a sníte. Nevaříte, nepočítáte kalorie, neřešíte složení jídla.
  2. Významným benefitem je jídlo připravené odborníkem na stravování, má nejen správnou kalorickou hodnotu, ale také vyvážený poměr bílkovin, tuků, cukrů, vitamínů a minerálů.

Nevýhody:

  1. Cena – za denní jídlo zaplatíte od cca 200 až do 500 Kč, což jistě není zanedbatelné částka.
  2. Hrozí jo-jo efekt – pokud se po skončení odebírání diety vrátíte ke starým stravovacím návykům, shozená kila se rychle vrátí.
  3. Jídlo Vám nemusí chutnat.

Jak to tedy s krabičkovou dietou je? Je to zázrak nebo jen další marketingový trik? Dobrá zpráva je, že krabičková dieta opravdu funguje! Může to být Váš start do nového „štíhlého“ života. Ale k hubnutí musíte i s krabičkami přistupovat aktivně a držet se několika zásad.

  1. Pečlivě vybírejte dodavatele – hledejte takového, kde jídelníček připravuje odborník – nutriční specialista nebo lékař se specializací na výživu. Zjistěte si reference (nejlépe osobní). Prostudujte si jídelníček vybrané firmy, výhodou je, pokud má na stránkách fotografie reálných jídel. První objednávku udělejte jen na 2-3 dny, v případě spokojenosti se rozhodnete pro delší období.
  2. Při konzumaci „krabiček“ si všímejte velikosti a složení jídel – dělejte si poznámky a přemýšlejte nad složením jídel. Za dobu odebírání krabiček, byste měli získat správné stravovací návyky a pokračovat v podobném režimu i nadále. Promyslete si, jak (a kde) budete jíst po skončení krabiček.
  3. Mnohem lepších výsledků dosáhnete při kombinaci diety a přiměřené fyzické aktivity.
  4. Krabičky může konzumovat téměř kdokoliv, často mají dodavatelé i speciální verzi pro diabetiky a další nemoci, ale v každém případě je v takovém případě vhodná konzultace s lékařem.
Sdílejte dále: These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Technorati
  • XING

Komentuj